Žymės

, , ,

Sakoma, jei esi istorikas, turi turėti gerą atmintį. Pagrindinis taip manančiųjų argumentas – reikia įsiminti labai daug datų. Šis įsitikinimas kyla iš mokyklose patirto streso kalant datas. Bet jis yra klaidingas. Žinoma, tai nereiškia, kad gera atmintis istorikui nepadeda. Tai reiškia, kad specifinių sugebėjimų įsiminti datas būsimieji istorikai neprivalo turėti.

Ko gero, toks įsitikinimas atsiranda dėl neįtikėtinai klaidingos istorijos dėstymo metodikos didžiojoje dalyje vidurinių mokyklų ir gimnazijų. Užuot mokę vaikus suprasti svarbiausius istorinius procesus, jų pagrindinius bruožus ir sąsajas, mokytojai stengiasi, kad visi žinotų, kas po ko vyko.

Nesupraskite klaidingai: žinoti, kas po ko vyko, reikia. Geras dalykas yra tas, kad datas visuomet gali nesunkiai „susišaudyti“. Pvz., internete. Tad išsiaiškinti, kas po ko vyko, yra visai nesudėtinga. Svarbiau yra žinoti, kaip įvykiai yra susiję. Tačiau net ir ten mūsų bėdos nesibaigia.

Apie tai, kokius klausimus imasi nagrinėti istorikai, ką jie nori sužinoti ir kuo tenka užsiimti pradėjus studijuoti istoriją, parašiau paskutinį skyrelį straipsnyje „Pradėti istorinę studiją“.


skaityti straipsnį „Pradėti istorinę studiją