Žymės

,


rgbstock.com

Atrastas būdas! Kas galėjo pagalvoti, kad humanitarai kada nors galės tapti matematikais. Fantastiškos naujienos. Kas nutiko “užsičiaupk ir mokykis arba sėdėsi namie” metodui?..

Aš žinau daug geresnį būdą, kaip humanitarą paversti matematiku. Priversti visus humanitarus paruošti po vieną kursą universitete. Kuomet puslapių skaičius, padaugintas iš teksto sudėtingumo koeficiento (jie, žinoma, kiti, taikant užsienio kalboms), sudaro tam tikrą dalį kreditų ir turi sutilpti į kreditų skaičių dar pridėdamas kontaktines valandas su konsultacijomis, ruošimąsi egzaminui, ruošimąsi seminarams ir t.t. Fuck that. Tai yra netikslu ir kvaila tokia daugybe aspektų, kad net koktu žiūrėti. Tiesa, man koktu žiūrėti į kone bet kokią lentelę, formą ar anketą, kurią turiu užpildyti tam tikru simbolių kiekiu.


Galų gale kalbame apie universitetą. Ar viena kita bemiegė naktis mokantis yra studentų žalojimas? Nemanau, tokia jau ta universiteto duona. Tokia yra akademinė dvasia – tiems, kurie mano, kad akademikai nieko neveikia – akademikai neturi darbo valandų. Jie nuolatos dirba geriausiai apmokamą – protinį – darbą. Kartais net ir tada, kai miega. Suprantu kažkokias rekomendacijas studentų krūvio kryptymi, bet biurokratinis aparatas, gniaužiantis akademinę dvasią, yra milžiniškas. O aš jo gavau tik supermarkete dalinamą davinį paragauti.

Pavyzdžiui, kas yra “bendrosios kompetencijos” ir “specialiosios kompetencijos?” Ir iš kur povelnių žinoti, kokas kompetencijas studentai turės, išklausę kursą? Kas sugalvojo šitą idiotizmą – specializavęsi istorikai turi mokytis “bendrųjų kompetencijų”. Jie jau turi turėti bendrąsias kompetencijas, dėl Dievo meilės – dvylika metų mokyklos ir dveji universitete, manot dar vienas kursas ką nors pakeis?! Trečiame ir ketvirtame kurse jie turi ir svarbesnės veiklos, nei bendrųjų kompetencijų lavinimas. Pavyzdžiui – specialiųjų kompetencijų lavinimas!!! Gebėjimo rašyti darbą, bent panašų į mokslinį (suprask – kursinį ir bakalauro darbą; tiksliukams – kursinis nėra tas pats, kas referatas) – tai yra jų užduotis, kad tie nevykėliai (didžioji dalis) bent jau apsigintų bakalauro darbus ir komisijai nebūtų gėda už jiems surašytus apgailėtinus petakus!!! Teksto suvokimas – to reikia dabartiniams trečiakursiams!?… Donelaičio”Metų” ištraukos su klausimais “kokia ištraukos pagrindinė mintis!?”. Nežinau, kokias kompetencijas jie išsineš iš mano kurso, nes nežinau, kas yra kompetencijos! Žinau, kad, jei nemals šūdo, gebės atskirti tą ir tą, žinos tą ir tą ir gebės operuoti tokiomis ir tokiomis sąvokomis. Aš neruošiu bendrųjų kompetencijų lavinimo kurso.

Nesuprantu – ar kelios papildomos kalbos (anglų, rusų, lenkų), šimtai mokslinio teksto puslapių, reikalavimas aktyviai dalyvauti seminaruose apibrėžtomis temomis – negi reikia paaiškinti, kad tuo pat metu, kai žmonės mokosi kažko konkretaus, jie tuo pačiu mokosi ir protauti, įsisavinti ir panaudoti žinias?.. Ar to pageidauja mūsų tėveliai ir mamytės, kurie trokšta, kad nesvarbu, kur vaikutis mokysis, galės dirbti ir pasiekti “bet ką pasaulyje – netgi tapti JAV prezidentu”? Dėėėjau – patys atliekam sprendimus, patys su jais gyvenam. Ne mano pareiga kažką padaryti jūsų dukrai, kuri nežinojo kur nori stoti, kad jai gyvenime būtų geriau. Atejai mokytis istorijos – ragausi istoriko duonos, kad ir kaip tau tas nepatiktų – ne mano problemos. Jei nepatinka, išėjimai iš pastato net keli.

Universitetas niekada neturėjo ir niekada neturės ruošti jūsų mažųjų būsimųjų fabriko darbininkų. Jei durnas jūsų vaikas – tai, ko gero, jūsų kaltė. Dabar teks su tuo gyventi. Aš paruošiu reklaminį bukletėlį apie specialybės pritaikymo galimybes, bet – specialybė bus labiausiai pritaikoma pagal specialybę – to aš jus ir mokysiu.